2013-01-05

Lördagsfråga


10 kommentarer:

Pölsa Dum sa...

Trean och fyran gick raskt att känna igen:

ett albumomslag från Front 242- sidoprojektet Cobalt 60 respektive TV-predikanten Jimmy Swaggart som bekänner sina synder. Fy på sig, pastorn!

Ole Bull sa...

På 2an står "E pluribus unum" och det verkar vara en variant på USA:s vapen med en dödskalle istf en örn.
Jag har inte identifierat bilden än..

Ole Bull sa...

Svårt....
Enda svaga sambandet jag ser just nu är 50&60,,,,inte mycket.

Får kanske sova på saken

Hans-Jörgen sa...

2:an ser ut som en blandning av Air Americas och någon form av specialförbands logga.

Christian sa...

Jag har någon vag känsla av att det kan ha något att göra med tolv/tretton och trettondagsafton/trettondagen, men eftersom jag inte har någon aning om vad ettan föreställer så förblir känslan vag.

Ole Bull sa...

Kan du berätta var den känslan kommer ifrån, Christian ?

Anonym sa...

Tja det var tretton stater som förklarade sig oberoende 1776...

Sensemaker

Christian sa...

Och skivan av Cobalt-60 heter ju Twelve.

Swaggart har jag dock lite svårt att peta in på tolvan, mer än att det tydligen var rum 12 som avlyssnades på det där hotellet innan hans synder avslöjades...

Ole Bull sa...

Så ni har kommit på vad 2:an är ?

Hexmaster sa...

Rätt svar har faktiskt redan nämnts. Om det gör någon gladare. Alleluia!