2010-05-25

Skeptikerskolan


Om tre månader kommer Skeptikerskolan ut, "handbok i kritiskt tänkande". Förlaget är Forum, som utöver Faktoider och Fler faktoider nu lägger ytterligare en titel som uppmuntrar till verklighetsförankring och tänkande till sin utgivningslista. (Vi är inte i majoritet riktigt än.)

Författarna heter Andreas Anundi och C J Åkerberg. De driver sedan länge den förträffliga bloggen Tankebrott. En av kategorierna där heter just Skeptikerskolan (länk) där den intresserade kan läsa om konspirationsteorier, vaccinationer, revisionism och detox. Och framför allt lära sig vilka verktyg man kan använda sig av för att i görligaste mån skilja sant från falskt.

Nu tänkte jag skriva att jag rekommenderar boken, men med min skeptiska skolning inser jag att jag naturligtvis inte kan rekommendera något jag inte sett. Men håll ögonen öppna.

Boklådelänkar som blir aktuella framigenom: Adlibris Bokus Bokia

1 kommentar:

Kurt sa...

Och glöm inte att Forum bokförlag snart också ger ut böckerna "Finn din energikod " av Sanna Ehdin och "Egoboost" av Isabella Löwengrip.