2009-10-17

Lördagsfråga: Tre och en halv


... Om ens det. Nåväl. Vad tror ni?

10 kommentarer:

Lena Synnerholm sa...

Steven Spielberg, kanske?

Hexmaster sa...

De två nedre har Spielberg-kopplingar, inte de övre såvitt jag vet.

Anonym sa...

Apollomärket ser ut som ett Apollomärke men jag tror inte det har funnits, på riktigt - som jag misstänker är kopplingen, har inte funnits på riktigt?

MVH

Hans

Anonym sa...

You're good Hans :) Det är emblemet för Apollo 20, dvs en måntur som aldrig blev av.

Indiana Jones-bilden är från serien "Indiana Jones and the Iron Phoenix" baserad på videospelet med samma namn som aldrig kom ut.

/wass

Dennis sa...

Bara jag som tycker att han som kör månbilen liknar Kapten Haddock? Kanske bra att resan inte blev av.

Anonym sa...

Då har det säkert att göra med saker som aldrig blev av. Misstänker att Herrar Gates och Jobs avbildas på bild 2. Men kan inte hitta något om ett eventuellt samarbete mellan dem. Lämnar till någon annan att jobba vidare.

Hexmaster sa...

Hans har i princip satt dagens tema. Två av bilderna tagna; tvåan är inte Gates & Jobs (även om det är rätt bransch) och den är nog svårast, men trean å andra sidan desto lättare..?

Björn sa...

Ja trean är ju Jurassic Park-loggan om nu någon missat det.

Anonym sa...

Jo, men vilket projekt som aldrig blev av gäller det? Den fjärde Jurassic Park-filmen? Michael Crichtons tredje aldrig skriva novell?

Tvåan stör mig. Jag bprde verkligen kunna det och har tom sett bilden men kommer inte på vilket ofullbordat datorprojekt det kan vara...

/wass

Tore Kullgren sa...

GNU-projektet kanske?