2009-10-15

Idag kl 15: Cafe-å-lär

Göteborgare: Varje torsdag kl 15-17 är det vetenskapskafé, Cafe-å-lär, på Chalmers (norra området, Landala, Kapellplatsens hållplats; i lokalerna som var Vasa sjukhus till för några år sedan). Ett populärvetenskapligt föredrag, denna gång om optiska fibrer, vilket är med anledning av det senaste Nobelpriset i fysik. Det finns tilltugg, och så kan man passa på att titta på deras stora härliga samling med leksaker, manicker och vetenskapliga experiment.

De visar upp veckans bok också. Den torsdag som är idag heter den händelsevis Faktoider.

Hemsida: www.cafealar.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då så vill vi se en inspelning, jag hoppas du hade slips på dig.

MVH

Hans

Hexmaster sa...

Förf. hade alltså ingen roll i sammanhanget, det var andra som höll i det hela.

Nu kom jag lite sen till själva pratet men det spelade mindre roll, jag och Leo tittade på de hundratals olika experiment de har som illustrerar diverse fysikaliska principer. Hur skoj som helst.

Anonym sa...

Jo jag såg länken "Fysikaliska leksaker" en bit ner på sidan, lite för komplext för mig men ungarna kanske begriper något.

MVH

Hans

Lena Synnerholm sa...

Tror du dina barn är smartare än du? (fniss)