2010-03-20

Lördagsfråga: En specialare

5 kommentarer:

Alatius sa...

Bra lätt åtminstone... ;-)

Spito sa...

Jarre... och så är det vårdagjämning i dag. Equinox någonting... är det en valkropp som personen längst ner till höger står på?

Alatius sa...

Alla bilderna är från tidigare lördagsfrågor, så identifieringen var inga större problem. Temat är en annan fråga. Som jag antydde med mitt lilla akrostikon gissar jag på färgen blå, alternativt havet (det stora blå).

Thomas J. Watson, chef för IBM, "Big Blue".

Granma. Havsblått verkar vara något av Kubas nationalfärg, åtminstone att döma av http://www.hexmaster.com/blogg/quiz7s.jpg

Jean Michel Jarre. Lite osäker på kopplingen här; först gissade jag att han hade någon anknytning till filmen Det stora blå, men inte vad jag kunde finna. Dock han har skrivit ett album inspirerat av Jacques-Yves Cousteau, känd havsutforskare.

Och styckning av blåval.

Hexmaster sa...

Rätt svar på lätt fråga - åtminstone om man hängt med och lagt dem på minnet, vilket åtminstone Alatius gjort. En klurigare följdfråga skulle kunna vara varför jag tar upp detta.

Hans sa...

Varför. För att få fler att läsa bloggen? Smygreklam helt enkelt.

MVH

Hans