2009-12-08

Pecha Kucha, Göteborg

Ikväll är det dags för Pecha Kucha, Park Lane vid Götaplatsen, insläpp kl 19.30.



Vad är då Pecha Kucha? - Ett band, en sekt eller pyramidspels-yoghurt? Först får ni gissa.

Undertecknad kommer att svara för en av de elva punkterna. Fritt inträde, åldersgräns 18 år (herrar som damer) då lokalen även nyttjas för utskänkning. Åtminstone förra gången var det inte helt o-trångt (ca 600 personer), blir det likadant ikväll så kan det rekommenderas att inte komma allt för sent. Själva grejen drar igång en stund efter kl 20.

Vad det hela går ut på? PK kan enklast beskrivas som ett föreläsningsformat. (Jag gissar att era gissningar var mer spännande.) Man står och pratar till ett bildspel om 20 bilder à 20 sekunder - det är egentligen det hela. Mina 6 min 40 sek skall ägnas åt samma frågor som jag skriver om på alla andra ställen.


www.pecha-kucha.se

Bilden hittade jag här

Inga kommentarer: