2009-03-17

Plock

Puff: Ryggdunkande som pyramidspel? OK, när Dennis med bloggen med det fina namnet Sänd mina rötter regn puffar för mig ("... så har man googlat fel", så ska det låta), så får jag passa vidare - få se - Martin Rundkvist skriver intresserat och intresserande om framför allt arkeologi på välbesökta Aardvarchaeology. Den får det bli.

Poff: Sa det i räkneverket när Per Naroskin på Spanarna häromdagen gjorde reklam av bästa sort för Faktoider, såväl bok som hemsida.

VoF: Föreningen Vetenskap och Folkbildning (www.vof.se) är en förträfflig sammanslutning av folk som man inte har där man sätter dem; för vetenskap, mot pseudovetenskap, humbug och kvacksalveri av alla de slag. Den är nog mest känd för den årliga utmärkelsen Årets förvillare (exempel), som av någon anledning uppmärksammas mer än den långt hedervärdare Årets folkbildare (exempel). Den har jag haft stor nytta av under åren, och därför känns det stort och lite skakigt när jag nyligen blev invald i dess styrelse.

1 kommentar:

Martin sa...

Tack för ryggdunken och välkommen i VoF-styrelsen!