2009-03-03

Hard core blogging

I should live no more than I can record, as one should not have more corn growing than one can get in. There is a waste of good if it be not preserved.

Att inte leva mer än man kan skriva ner, det verkar vara en maxim som mången bloggare gjort till sin. Inte en detalj ur vardagen är för obetydlig för att inte knackas ner och göras tillgänglig ... Nu skall nog citatet ovan inte tas på så blodigt allvar, men som påminnelse om att dokumentations-mani icke är något nytt påfund duger det utmärkt. För när är det skrivet?

> James Boswell, The Ominous Years, 1774-1776 <

Så. Nu ska jag gå och snyta mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ur huvudet är det Boswell under sent 1700-tal. Google bekräftar och ger förnamnet James. Exakt årtal vet jag däremot inte, men det kan den som är mer Googlisticerad än mig sannolikt ta reda på!

Anonym sa...

Mars 1776, then?

Anonym sa...

Och därmed visade jag att jag kan Googla, men inte se en gömd spoiler trots att den är placerad framför näsan på mig. Nåväl, jag lärde mig i alla fall något nytt! :)

Hexmaster sa...

Jag har gjort sådana här snabbfrågor ett antal gånger och börjat glömma bort nytillkomna läsare. Men nu fick du ju lära dig två saker. :-)

Anonym sa...

Jag kan inte skylla på att jag är nytillkommen. Faktoidsajten har jag besökt sedan den första LM-artikeln publicerades för ett antal år sedan. Bloggen har tittat in i sporadiskt under en tid, men just snabbfrågekonceptet har jag inte uppmärksammat förrän häromdagen. :)