2016-11-14

Lördagsfråga 438: Muppar

  1. Raquel Welch och Jean-Paul Belmondo i L'Animal (1977).
  2. Robert Bunsen (1811-1899), kemist som bland mycket annat utvecklade bunsenbrännaren.
  3. Kermit Roosevelt (1889-1943). Mest känd som son till Teddy Roosevelt. Avled i en hjärtattack ... Var länge den officiella förklaringen, tills det klarlades att han sköt sig.
  4. Mr Hamilton (Bruce Boa) väntar på sin Waldorf-sallad på Fawlty Towers (1979).
Animal, Bunsen, Kermit och Waldorf var fyra mer eller mindre kända Muppar, vilket Joakim E så småningom insåg.

2 kommentarer:

Joakim E sa...

Nej nej, avsäger mig helt äran för detta. Bildsökt som sagt. Var kanske dumt att säga något alls.

AH sa...

Måste ändå säga att det lät som en väldigt bra motivering till det rätta svaret Joakim E, speciellt som du kursiverade ordet tokar. Själv så såg jag dit svar då jag klickade på kommentar för att skriva in min gissning. Var då övertygad om jag var tvåa här, men tänkte att då jag ändå kommit så långt så skriver jag ner det jag tänkt skriva. För egen del var det Kermit som fick mig på rätt spår. Då jag sedan fick Bunsen från bild 3 så antog jag att även de andra hade något med mupparna att göra.