2012-02-13

Lördagsfråga: Som sett på TV


  1. Survivor (Expedition Robinson)
  2. Antiques Roadshow (Antikrundan)
  3. The Lyrics Board (Så ska det låta)
  4. Farmer Wants a Wife (Bonde söker fru)
Ergo, format (som det kallas) som förekommer även i andra länder. Den förstnämnda är lite speciell på så sätt att Robinson snarare är originalet, om det nu går att räkna på det sättet.

Det temat tog Magnus som ingenting. Snyggt!

Själv är jag mest frustrerad över att jag inte lyckades hitta ett av få exempel som jag själv tycker vore lite intressant, nämligen Wager Family Fun: Bingolotto i Ghana. Det fick en säsong om ens det, programledaren var en synbart munter man som var ganska lik Eddie Murphy.

4 kommentarer:

Lena Synnerholm sa...

Vilka länder är det ifrån? "Expedition Robinson" har sänds, i både Storbritannien och USA. "Bonde Söker Fru" finns i båda länderna, plus i Australien. Det står ingenstans vilka länder, som fotona är tagna i.

Hexmaster sa...

Kolla Youtube-länkarna om du är intresserad.

Lena Synnerholm sa...

Tydligen finns "Antikrundan" också, i flera olika länder. Jag hade annars tagit det för givet, att fotot är taget i Storbritannien. Vilket det alltså inte behöver vara.

Lena Synnerholm sa...

Tja, man kan alltid lyssna på dialekten. (Mitt andra inlägg här skrevs, medan bloggaren lade upp sitt svar.)