2010-08-28

Lördagsfråga: Ge mig ett A


Nu blir det lätt igen. So sue me.

7 kommentarer:

Z sa...

Lätt är bara förnamnet!

Lena Synnerholm sa...

Är det Adolf du är ute efter?

Hexmaster sa...

Nej, inte Adenoid heller. Inget personnamn.

Pölsa Dum sa...

Chaplin som Hynkelhitler i Diktatorn känner ju alla igen, och då madame Blavatskys svårglömt stirrande blick nere till höger fick mig att tursamt klicka vidare fram till gamle stollen Gobineau ovanför henne tror jag mig veta att svaret har något med arier att göra redan innan jag har kunnat identifiera den fjärde token.

Dennis sa...

Sista gubben är Georges Vacher de Lapouge, men det hade jag så klart inte vetat utan Pölsa Dums vägledning.

Niklas sa...

Arier?

Alla fyra (Hitler, Adolf som förebild till Chaplins rollfigur) hade ju "synpunkter" på det här med raser och verkade tro ganska starkt på att just A-folket var A-laget ...

Hexmaster sa...

Jomenvisst. Även om det blev väldigt mycket krångligare för de som skulle bestämma saker på riktigt, snarare än de som kunde nöja sig med att sitta och tycka.

Bonus: Visste ni att Chaplin var fyra dagar äldre än Hitler? Inte för att det syns.