2009-09-24

Bokmässa


24 - 27 september är det bokmässa. Jag kommer främst att närvara i B07:64 för Vetenskap och Folkbildning, men även hälsa på i B03:60 där Ordalaget har min struts-bok, liksom stora Bonnier-bygget B02:02 där Forum har denna uppföljare.

I mellantiden kommer jag att idka hårt drällande. Hans-Olov Öberg har skrivit ner författarens tio bokmässebud, de är bra allihop, och det sjunde sammanfattar det hela mycket väl: Den stora helheten överskuggar alltid de små delarna och alla är alltid någon annanstans.



Christer hälsar förresten. Han är också någon annanstans.

3 kommentarer:

Webberimakar'n sa...

Vi kanske ses. Har tänk inkassera en styck uppföljare i eftermiddag.
Ha en glad bokmässa och bekväma skor :-)

Lena Synnerholm sa...

Den där tichörten Christer har, om jag fick chansen skulle jag köpa en! Inte för att han använder den, utan för att jag gillar texten.

Hexmaster sa...

Christers tröja har han själv, men prisis likadana finns att inhandla på mässan. B07:64. För den som har vägarna förbi.

Uppföljaren "den guldiga" anländer imorgon fredag bitti; glad bokmässa har jag, liksom bekväma skor (det senare är lixom en förutsättning för det förra). Mycket intensivt är det!