2010-02-20

Lördagsfråga: Östligt

9 kommentarer:

Ole Bull sa...

Jag får väl chansa lite...
New York !!!

Bronks vapensköld--köpte manhattan--Bronx

Atombombstillverkning..Manhattan project


Hindenburg svävandes över New York

Anonym sa...

Tror det är Brooklyn bridge under luftskeppet...

Ole Bull sa...

OOps...blev visst ett inlägg som anonym....

Pazuzu sa...

Billy Crudup som Dr. Manhattan...

Ole Bull sa...

Ok....det kanske bara är Manhattan isf...om bronk köpte manhattan, och hindenburg är över manhattan

Ole Bull sa...

Jag vacklar lite...

Bronk köpte inte manhattan..men Bronx är uppkallat efter honom..

Så New York får det väl bli då !

Hexmaster sa...

New York, som sagt. Fantastiskt snabbt och rätt.

Jag är osäker på zeppelinaren. Är det Hindenburg? Den besökte NY men det fanns ju fler, även amerikanernas egna.

Lena Synnerholm sa...

Varför har kille så regelbundna prickar i ansiktet? Är det för att tydliggöra ansiktets rörelser, eller?

Anonym sa...

@Lena.
Såhär gjorde jag: Hade själv ingen aning om vem den sista bilden föreställde men läste i ett av svaren här ovan namnen Billy Crudup och Dr. Manhattan av skribenten Pazuzu.

Jag kopierade dessa namn och klistrade sedan in dem i Google. Och vips, där fanns bilder och hänvisningar till bland andra wikipedia, IMDB, etc etc.

Det visar sig att Billy Crudup gör en roll, Dr. Manhattan, i filmen Watchmen. För att göra denna har han försetts med precis det du gissade.

Nu är ju mitt svar bara andra- och kanske tredjehandsuppgifter så ett förslag till dig är, om du vill ha mer trovärdig information och inte nöjer dig med detta, att googla själv.

mvh anonymast