2015-09-27

Bokmässan 2015

"We need a bigger booth" - PJ Råsmark trollar för storpublik.

Bok & bibliotek är till ända och som vanligt var det en överväldigande upplevelse. Jag träffade och hann åtminstone byta några ord med Clas Svahn, Karin Bojs, Nils Uddenberg (blev lite starstruck där), Ulf Danielsson, Per Kornhall, Ulf Ellervik, Linnéa Krylén och några andra författare; ett gäng Wikipedianer som Lennart Guldbransson, Sofia Jansson, Per Andersson, Albin Olsson och allt vad ni heter; folk på mina förlag Ordalaget, Leopard och Forum, liksom Fri Tanke vars böcker i vanlig ordning sålde fint i E02:31; militärförfattarna och vännerna Niclas Sennerteg, Martin Månsson och Christer Bergström; och framför allt otaliga mässbesökare, från inbitna skeptiker hela vägen till andra ändan av det spektrat. Jag besökte mitt första bokmässeseminarium där jag inte talade själv, nämligen med Peter Englund och Antony Beevor. Jag utökade boksamlingen med en packe fynd som skall redogöras för när det börjar lugna sig. Tillsammans med en lång rad voffare i Göteborg eller utsocknes, alldeles för många att ens försöka räkna upp, pratades, såldes böcker, introducerades författare, raggades medlemmar, pratades, råddades med stort och smått och framför allt pratades från morgon till kväll.

Jag hade ingen bok att visa upp den här gången men som monteransvarig har man, intygas, mer än mycket att hålla reda på ändå.

Söndag efter kl 17. Götevoffare monterar ner.

Inte för att det är helt slut än. Även denna gång har vi med en pubföreläsning idag måndag, som dessutom är fullmåne (månförmörkelse i morse, ifall någon missat det). Ingen mindre än Clas Svahn, produktiv författare om kuriösa ting, f.d. UFO-Sverige ordförande m.m. pratar om hur UFO:n blir IFO:n; Haket, Masthuggstorget, Göteborg, kl 19. Fri entré. Vi sitter i källaren. Välkomna!

Nu är det bara 361 dagar kvar till nästa bokmässa.

Inga kommentarer: