2016-10-08

Lördagsfråga 433




1 kommentar:

AH sa...

Eftersom jag inte riktigt får ihop det och ingen annan verkar göra det heller tänkte jag att det kanske kan vara på plats att nämna vad jag kommit fram med om bilderna. Förhoppningsvis kan det hjälpa någon annan att komma på svaret, även om det så klart skulle kunna vara så att min tanke om att det är väderstreck faktiskt stämmer.

Bild 2 är från dokumentären "3 mil norr om Molkom". Har tyvärr inte sett den, men den verkar onekligen intressant om en New Age-festival som årligen hålls i de värmländska skogarna. Såg i alla fall en rätt rolig scen (även om den samtidigt är rätt hemsk) där deltagarna ska skapa ett kraftfält som ska skydda dem. Tyvärr går något snett då ledaren ska springa mot deltagaren och låtsas fall ihop i spasmer. Ledaren stannar nämligen inte utan springer rakt över deltagaren som får väldigt ont. Efter att ha kollat så allt är okej med deltagaren inser ledaren att han ju ska falla ihop i spasmer, varvid han börjar sitt skådespel.

Bild 4 är från filmen "Öster om Eden". Vi har således två av väderstrecken. Är dock osäker på vilket sätt övriga bilder passar in. Bild 1 är från Millennium Square i Bristol. Även här har jag visserligen hittat en koppling till väderstreck, men känslan är att den är lite väl långsökt och att det mer handlar om att jag vill få in det i bilden. Det står nämligen en staty av skådespelaren Cary Grant där. Hans kanske mest kända film heter på engelska "North by Northwest". Osäker dock om denna staty verkligen syns i bilden, så därav osäkerheten. Visserligen skulle placeringen på bilden kunna vara en ledtråd också. Den är ju placerad i nordvästra hörnet om man tänker sig en karta. Bild 3 vet jag inte vad den föreställer.