2014-01-18

Lördagsfråga 296


4 kommentarer:

Ole Bull sa...

Krönom oss en kung,
en hugstor och ung,
en hövding som kan bära
vårt riksbanér med ära,
då pilar i luften skära
och stormen susar tung.
Krönom oss den bäste
som går i vårt land
och håller svärdets fäste
eller plogens horn i hand.

Anonym sa...

Det var väl månljust att Ole Bull som vanligt var snabbast. Men jag tror jag han kan se sig i månen efter vinsten, om jag inte missar något riktigt subtilt i hans svar.

// Tricky

Anonym sa...

... men det gjorde jag ju. Missade det (inte så) subtila i svaret.

// Tricky

Anonym sa...

Som mästaren säger: Jupiters månar.

Callisto, Ganymedes, Europa & Io.


Eustache Le Sueur - Diana Discovering The Pregnancy Of Callisto

??? Kollat runt på stop motion och clay animation, Godzilla, monster mm.
Jag har ingen talang för detta spel, men uppskattar det mycket.

Europe - Superstitious

Pieter Lastman - Juno discovering Jupiter with Io

/Gamle Egon