2014-01-09

GP testar medier - del II

Detta är en uppföljning av bloggposten Göteborgs-Posten testar medier från 22 maj 2013, eftersom GP gjort en uppföljning av sitt konsumenttest.
Ringen är fortfarande borta. Men inte borttappad. Om man ska tro på mediet.
Min fina ring försvann annandag jul, 2012. Tror jag. Upptäckte att den var borta först efter några sjukdagar. Och då med den där konstiga känslan att jag visste att den var försvunnen innan jag kom fram till keramikfatet där jag borde ha lagt den. Kanske försvann den någon annanstans.
 - Nej, jag får en känsla av att den är undanlagd, inte borttappad, säger mediet Anna-Lena Vikström när jag ringer upp henne igen.
Förra gången hittade jag den inte efter vad hon då förnam. Den känsla hon registrerar nu är att ringen är nära en möbel av gammalt trä och ordnade papper som jag är rädd om. Jag letar därför igenom en sådan förvaringsmöbel hemma. Går igenom alla papper och allt annat däri. Ingen ring.
 - Om det var min ring skulle jag leta tills jag hittade den. Den kommer fram, säger hon övertygande.
- Lena Strömberg, "Ringen är borta än", Göteborgs-Posten 1 januari 2014

Om ringen hittas efter de uttömmande "ledtrådarna" medierna gav - i en necessär, en låda, en burk eller annan förpackning, hemma i huset, vid eller i något smalt, något mörkt, någon form av textil, en ficka, ett utrymme utan fönster, ett rum med ljust golv, ett trähus, ett rum med rutor, ett rum med långa gardiner, ett vardagsrum, ett välstädat rum, ett rum som har med konst att göra, ett rum med träd utanför, ett hus med utbyggnad, nära ett fönster, nära ett hörn, på en lägre möbel och/eller nära papper - så kommer de och hela branschen att prisas i Sveriges näst största tidning.

Om ringen inte hittas, som hittills varit utfallet, så händer - ingenting. Det är tydligt att reglerna är olika för olika branscher som hamnar under GP:s konsumentgranskande lupp.

Inga kommentarer: