2014-03-29

Lördagsfråga 305



7 kommentarer:

Ole Bull sa...

Tror att jag kanske kommit på det men det vore nästan kriminellt att avslöja svaret redan nu. Och såhar jag två bilder kvar att finna

Ole Bull sa...

trean var lurig men nu tror jag att jag fått samtliga bilder att stämma in

Michel sa...

Ole, har du något tips på hur man ska gå till väga för att lösa dessa?
Sedan kanske du kan avslöja svaret?

LarsW sa...

Jag använder Windows skärmklippverktyg för att dela upp bilden i fyra, och sedan Googles bildsök på dem en och en.

Idag hittade Google inte tvåan, men de andra kom in klockrent utan att jag blev klokare på annat än att det har med musik att göra.

Michel sa...

Lars Willen:
Jag har övervägt att bildsöka, men det känns som det tar udden av utmaningen eller att man åtminstone inte kan känna sig lika nöjd om man sätter den. Tack för tipset!

jullan sa...

ole bildgooglar tveklöst, även om hexmaster försöker komplicera detta genom att göra bilderna svartvita (och ibland spegelvända dem).

lite fusk, men men. efter det är inte svårt att komma på kopplingen

LarsW sa...

Google missar en hel del om originalet är i färg, men å andra sidan är jag imponerad av att de hittar bilder inne i videor och filmer...

(Och tack, Ole för att du för en gångs skull inte förstörde för oss andra. Kanske du och Hexmaster borde ta upp en egen kanal för dina slutsatser?)