2009-04-21

Greatest kommentarer

Repris från igår: Grattis till Anders Dahnielson som under lördagsfrågornas första år lyckades allra bäst, samt till Ole Bull som var bra nära. Ett särskilt omnämnande av Pölsa Dum, som bl.a. satte vad som jag själv tycker är den hittills svåraste frågan, den med inspiration från Asterix.

Jag har försökt att göra det så enkelt som möjligt att kommentera artiklarna på faktoider.nu. Detta har inte lett till någon flod av strunt som jag befarade - praktiskt taget allt som jag får är läsvärt, intressant, trevligt.

Och så finns det vissa ... speciella. Här är några exempel; lätt trimmade, givetvis helt anomyma, och med länkar till resp. artikel. Jag kan inte garantera att samtliga är på fullt allvar.


Allt detta om mopeder men inte TRIBETA PACKMOPED med Puch-motor och flaket bak... Jag har en själv skulle va kul och få veta mer om den
- Moped där jag redogör för ordets etymologi

Kan man fråga dig vart Maria Magdalena tog vägen då!? Dessutom så är det ett faktum att Dan Brown tog de flesta av sina uppgifter från boken heligt blod helig gral, vilket är en bok som driver en hypotes från historiska fakta istället för religon. Dessutom är den mesta av din kritik riktad mot svammel i en fiktiv bok! Vem bryr sig om ifall det schweiziska bankkontoret existerar! Da vinci koden är ju ändå fiktiv!
- Da Vinci-koden

Uttalas fotangel fot-angel eller fo-tangel, som triangel?
- Spanska ryttare och fotanglar (OK, denna fråga är ju faktiskt berättigad)

Jag tror inte på kräkmedlet, men vad är förklaringen till att folk upplever att de mår illa på systemsprit och inte hembränt? Psykologi?
- Kräkmedel i sprit

... Dina felaktigheter får vi hoppas grundar sig på din egna religösa tro och därigenom blindhet ...
- Da Vinci-koden

Men jag måste påpeka en ganska konstig formulering "judarna har fegt nog lagt påsken på ett fast datum" vad betyder det? Vi firar inte påsk!!!!
- År 0 (judarna firar påsk till minne av uttåget ur Egypten)

Värt att nämna är att folk i allmänhet inte ser petruskorset som en satanistisk symbol utan endast som en anti-kristen sådan.
- Satanist-korset

Gör en analys på deras produkt Absolut tex och jämför mot bra hembränt ska du få se på annat!
- Kräkmedel i sprit

Jag tycker fruktansvärt synd om dig för att du tar detta på så stort allvar.
- Da Vinci-koden

Jasså nu tror du saker också angående saker dom skriver, jag vet att det inte är så!
- Ur korrespondens som följde någon av ovanstående kommentarer; har glömt vilken

12 kommentarer:

Lena Synnerholm sa...

Kommentarerna till faktoiden Da-Vincikoden, vkerkar var a skrivna av knäppgökar. Jag vill ändå påpeka en sak: den har för få källor! Om du inte anger källor till alla dina motargument, kan forlk få ett intryck av, att ord ord står mot ord.

Hexmaster sa...

Ingen artikel har fått fler (och, hm, underligare) kommentarer än Da Vinci-koden. Tyvärr, för jag finner ämnet tämligen ointressant; det handlar om tro, inte vetande.

Anonym sa...

Vad var kommentaren på VoF om att du borde ta reda på hur det var istället för att bara tro - med ditt aaaningen ironiska svar?

Fot-angel måste det väl ändå vara ;)

MVH

Hans

Ole_Bull sa...

2:a !!!!!!!

Det var oväntat.



Börjar en ny säsomg nu ?

Ole Bull sa...

Säsong, så klart

Hexmaster sa...

Hans: Irriterad besökare på VoF-forumet undrade, "varför orkar du inte själv ta reda på saker?" - Varpå jag konstaterade, att den frågan får jag inte ofta. Bara så. Och en smiley. :-)

Ole B.: Med tanke på att jag nu kungjort säsongernas existens ... Så jo, nu börjar väl andra åket.

Lena Synnerholm sa...

Själv har jag alltid läst ordet "fotangel", som om det stod "fotnagel". Måste ha läst fel från början...

Anonym sa...

Pölsa Dums lösning av Astrix-frågan är ju närmast i idiot savant klass! :-D

Lena Synnerholm sa...

idiot savantad menar du med "idiot savant"?

Lena Synnerholm sa...

Okej, jag råkade trycka på [Ctrl]+[V] i stället för [Shift]+[V]. Det jag egentligen tänkte skriva var: Vad menar du med "idiot savant"?

Anonym sa...

idiot savant [idjosavɑ̀´] (fr., 'lärd idiot'), person som lider av savant-syndromet.

Lena Synnerholm sa...

Jag misstänkte det.