2013-07-29

Lördagsfråga 271: Ni

  1. Den onde trollisen Thulsa Doom har just blivit barbarhuvad (ha ha!). I kommentarerna till Lördagsfråga 257 nämnde frågeknäckare Pölsa Dum att han hämtat sitt alias från MAD-versionen av Conan.
  2. Lasse Villén i SR P1:s Naturmorgon. En helt annan Lasse än den som frekventerar denna blogg.
  3. Ole Bull, norsk spelman som blev världsberömd och faktiskt grundade en koloni i USA. ("After living for a while in Germany, where he pretended to study law" - fin formulering ur hans artikel på engelska Wikipedia.)
  4. Linda Blair som vi inte alls minns henne ur Exorcisten (1973), innan demonen Pazuzu började bete sig.
Pölsa Dum var den förste som kände igen sig i denna lördagsfråga, som måhända passerade en gräns för hur obskyra frågorna egentligen får vara.

2 kommentarer:

LarsW sa...

Trots utpekningen av min namne och att jag har läst hur PD valde sitt nick, satte jag inte det här.

Jag kan berätta att även jag arbetade på SR och att vi hade problem med förväxlingar tills vi kom överens om att han var Lasse och jag Lars. Det underlättade, men hindrade inte växeln på SR Kronoberg att för bara ett par år sedan koppla hans anknytning till min mobil och sedan gå hem för helgen...

pazuzu sa...

Låt mig i sammanhanget rekommendera "Adèles extraordinära äventyr: Demonen från Eiffeltornet" av Tardi. (På det att jag inte må framstå som fullständigt kulturlös).