2012-01-05

Recensioner

Jag gillar idén och upplägget och trots att jag ibland kan tycka det blir lite för mycket uppradanden så är Tredje Rikets Myter ett väldigt bra komplement till annan litteratur som skrivits om Hitler och hans gelikar. Spännande och intressant.

- Roger Bengtsson recenserar på Ikon1931.se (vet inte vad det är, men en URL är en URL)

För mycket uppradande ibland? Kan hålla med, åtminstone beträffande kapitel som Hitler eller i synnerhet Wunderwaffen. I sådana sammanhang fanns det så jävla mycket rent ut sagt att jag ville ge en överblick av mängden. Vilket försvårar petande på djupet.

Bengtsson (som verkar tillhöra den att-tappande generationen, men ingen skam i det) gav hur som helst en trea i betyg, av fem möjliga. Hade det vart en svensk film hade det vart ett gruvligt underbetyg, men okej. Svårt att veta var olika recensenter sätter sina gränser.

Sen såg jag nästa bok Roger Bengtsson recenserade: Jane Eyre i serieversion. Betyg: 3 av 5.

..!

Här läggs jag alltså i nivå med Charlotte Brontë. Jädrar anåda.

Inga kommentarer: