2012-02-04

Lördagfråga

8 kommentarer:

Magnus sa...

Jag tänker på Eddie Hitler ur TV-serien Bottom.

Lily Linneker: Hello, gentlemen, sorry to have kept you waiting. Which one of you is Mr. Hitler?
Eddie: Oh, that'll be me.
Lily Linneker: Any relation?
Eddie: [puzzled] Well, I've got a mother.
Lily Linneker: No, no no no, I meant Adolf Hitler.
Eddie: Yes, that's her!

Jag tvangs "fuska" på samtliga bilder idag, så jag lämnar bara ovan ledtråd till övriga.

Lena Synnerholm sa...

Killen nere till höger, hette Albert Göring. Han var bror till Hermann Göring, men annars hade han inget med nazisterna att göra.

Anonym sa...

Snyggt plockat Magnus. Den jag kan bidraga med är Katrin Himmler, barnbarn till Heinrichs yngre bror. Nästan utan fusk, var dock osäker på detaljerna i släktskapet.

/magnus

Lena Synnerholm sa...

Då kanske den fjärde personen, heter Goebbels i efternamn?

Magnus sa...

Skulle nog hävda att den tredje (både i identifierad ordning, och konventionell höger/ned-ordning) heter Goebbels.

Ettan är arkitekt.

Lena Synnerholm sa...

Då gissar jag på, att det är Albert Speer d.y. Jag vet att han inte vill kallas för det, men det är ett sätt att tydligt särskilja honom, från hans mera kände pappa.

Lena Synnerholm sa...

Om dom dom fyra personernas efternamn, är Speer, Himmler, Goebbels och Göring. Då kanske den minsta gemensamma nämnaren, är släktingar till ledande nazister? Som naturligtvis är helt oskyldiga.

Magnus sa...

Japp. Hur eller ens om Robert nere till vänster är släkt med Joseph har jag dock inte hittat.