2011-07-09

Lördagsfråga: Minsta Gemensamma Nämnare

4 kommentarer:

-= Steamboat Willie =- sa...

Jag gissar på tre bokstäver som minsta gemensamma nämnare... Den första hittar jag inte, men sedan är det väl FDR, LBJ och MAO.

Jag får säkert skämmas när ni andra identifierar det sista helt utan ansträngning... :-(

Magnus sa...

AGA Khan den 4e uppe till vänster.

-= Steamboat Willie =- sa...

Se där... Hmm.. Men det är väl inte namn, utan en titel?

Nåja... Tre bokstäver verkar i alla fall vara den gemensamma nämnaren. Har jag fel så blir jag imponerad!

Hexmaster sa...

Nädå, ångbåts-Ville har rätt. Aga Khan IV (titel helt rätt) följs av två ofta förkortade presidenter, och så en Mao som ju egentligen är ett familjenamn; han var son till Mao Yichang och hade en rad syskon som hette Mao-nånting.