2011-07-16

Lördagsfråga: Bortglömt

4 kommentarer:

Magnus sa...

Rymdfärjan, Tammy Wynette, något spel i Ys-serien och ett par lemurer.

Det var den lätta delen...

Magnus sa...

Rymdfärjan - Atlantis
Tammy Wynette - Mu
Ys - Ys
Lemurer - Lemuria

Mytiska/"försvunna" kontinenter/öar/städer.

Hexmaster sa...

Den lätta delen, som sagt. :-) Månne den här var för lätt? Nåväl.

Kopplingen Tammy/Mu må se obegriplig ut om man inte känner till den, men ligger en googling bort... Ys är annars mest udda i den här samlingen, tycker jag.

Joakim sa...

Tycker inte alls att den var för lätt, men så har jag ju bara satt ett par av frågorna. Rymdfärjorna ser ju nästan likadana ut allihop, kopplingen mellan Tammy och KLF hade jag totalt glömt bort (och den hade inte hjälpt för jag kände inte igen henne innan Magnus identifierat henne), Lemuria hade jag aldrig hört talas om. Ys var väl egentligen den bästa ledtråden men i min enfald satt jag och försökte ta reda på vilket exakt spel det rörde sig om i stället för att fokusera på själva serienamnet.

Inte omöjlig, alltså, om man inte kör fast, men definitivt inte för lätt. Hade förstås kunnat göras (mycket) svårare om man dolt Adols namn, men Magnus hade det inte stoppat.