2011-07-02

Lördagsfråga: Fyra

6 kommentarer:

Dennis sa...

Richard Dean Anderson, min barndomshjälte MacGyver, är det ju på bild nummer 1. Bild nummer 4 föreställer Speedee, McDonald's maskot innan Ronald McDonald dök upp.

Bild nummer 2 är jag mer osäker på, jag inbillar mig att mannen till höger liknar Steve McQueen.

Så, Mc/Mac kanske vi är ute efter.

Anonym sa...

Verkar vara rätt spår. Bild 3 är den gamle upprorsmakaren Judas Mackabaios.

/magnus

Hexmaster sa...

Tvåan är inte i närheten av McQueen, mer än namnledes då - för visst är det olika sorters mackar grejen gällde. Urvalet var f.ö. mycket rikt, det fanns ingen anledning att ta till datorer eller äpplen.

Anonym sa...

Vild gissning - är möjligen bild två hälften av herrarna Mathiasson, Andersson, Collin och Key, de fyra som gav upphov till ordet mack?

/Cathy

Hexmaster sa...

Nä, jag hittade inget bra material med firma M.A.C.K. Så det var ett bra förslag. Och faktiskt riktigt nära på sätt och vis, kommer jag på.

Anonym sa...

Det är ju Dag Stålsjö och hans meningsfrände Mac Key ser jag nu.

/magnus