2020-02-15

Lördagsfråga 595

4 kommentarer:

Joakim E sa...

Redan vår och dags att ta fram bågen?

Joakim E sa...

Känns för övrigt ovant att inte bara knäcka temat utan också alla bilderna. Tror inte det hänt sedan vi blev trollade med gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol...

Den bild som ändå vållar mig lite huvudbry är nummer 3. Vad jag förstått var den här händelsen en del av Fall Rot snarare än av Fall Gelb (även om planerna förstås var tätt sammankopplade). Men att bilden dyker upp på denna position är väl en indikation på att jag missat något. Någon som kan upplysa innan vi får facit i morgon?

Anonym sa...

Påminner mig om ett av mina inlägg på Skalman för en bunt år sedan:

Du inser att du inte är riktigt normal när...
...du ser flickvännens tidning med rubriken 'Fall Winter' och börjar fundera, hmm Fall Gelb och Fall Blau känner jag till men inte Fall Winter, tills du inser att tidningen är Vogue och handlar om höst- och vinter-mode.

https://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=40&t=43495&hilit=normal

Lördagsfrågorna har jag gett upp, jag begriper oftast inte ens svaren.

MVH

Hans

Hexmaster sa...

Tjusigt jobbat, Joakim. Det är Fall Gul som avses, inte lurigare än så. Det finns en gräns för hur trixiga lördagsfrågor jag kan sy ihop...