2012-11-10

Lördagsfråga


12 kommentarer:

Ole Bull sa...

En tidig gissning. Alternativmedicin.

Eller är det klurigare denna vecka ?

Ole Bull sa...

THX
Snakeoil

Nån homeopatika


kaninen kvar

Lena Synnerholm sa...

Jag ser ingen kanin, jag ser en anka!

Jonas Karlsson sa...

Svaret är quackery, kvacksalveri.

Ole Bull sa...

va f-n. jag får byta glasögon. tyckte att näbben såg ut som långa öron.

Lena Synnerholm sa...

Kvack-kvack! :-)

Kurt sa...

Enligt wikipedia så finns det en homeopatimedicin som heter Oscillococcinum som utvinns från anklever i Frankrike. Den verkar förövrigt vara en av de mera knasiga homeopatiläkemedlen, och det säger ju inte lite.

Men jag misstänker ju att det bara är ett svepskäl för att för att de skall få fortsätta att tvångsmata ankor och gäss!

Hexmaster sa...

Kvack! som sagt.

Anklevern var fiffig. Inte det jag tänkt - någon som sätter ankan? - men ungefär lika bra.

Lena Synnerholm sa...

Eller är det kanske gåslever? Anka och gås är inte samma art.

Ole Bull sa...

Tittar närmare på ankbilden,,
Skägget på minner om han i mythbustsers...får kolla

Ole Bull sa...

Hyneman och Hahnemann är väl inte tillräckligt lika

LarsW sa...

Det var ju Mårten Gås igår, så det är inte en anka. Jag gammal HalvAnkist- svarar helt frankt: KVACK!