2008-11-22

Lördagsfråga: UFO



Denna bild togs utanför Tingsryd i somras. Mitt på dagen, under pågående musikfestival. Frilansande fotografen Stefan Sandström hade plåtat lite av varje, då någonting fick honom att knäppa en bild med kameran riktad mot - ingenting särskilt, tänkte han först, tills han fick syn på en intressant detalj.

Förstoringen är 300 % utifrån originalbilden. Det rör sig inte om något digitalt trixande, vilket jag är desto mer säker på som jag vet vad det är... Vad tror ni?


Not: Jag kommer inte att avbryta denna fråga även om rätt svar dyker upp. Facit på måndag...

Relaterat på Faktoider.nu: UFO

5 kommentarer:

Anonym sa...

En flygande nyckelpiga!

io sa...

En brutta låg och solade på campingen - silikonet började koka och - PANG! - exploderade och... ja... Ni ser ju själva. En riktigt otäck historia alltså.

Tore Kullgren sa...

Avståndet kan lika gärna vara tre meter som tre kilometer. Markeringsringen förleder nog en hel del.

Hexmaster sa...

Ev. förledande markeringsring bortplockad.

Ryttmästarn sa...

Ser ut som mina allergitabletter i sitt folie...