2010-07-31

Lördagsfråga: Gult

5 kommentarer:

pazuzu sa...

1) Robert Burns delar efternamn med Montgomery
2) Skinners råtta
3) Bouvier de Flanders
4) Matt Groening är besatt av Nixon

Slutsats: The Simpsons

Pölsa Dum sa...

D'oh! Tecknat brukar ju annars jag vara först på!

Jag vill ändå kapa åt mig en stilpoäng genom att skriva presidentens fullständiga namn Richard Milhous Nixon innan jag går och tröstar mig med en kopp choklad.

Johan Langworth sa...

pazuzu: 3) Bouvier de Flanders

Marge Simpson hette väl Bouvier innan hon gifte sig. Både bouvier och flanders är ju dubbelträtt :)

pazuzu sa...

D'Oh, D'Oh, hur kunde jag missa Milhouse; och
det heter Bouvier de Flandres så Bouvier var ledtråden.
Eller kanske huvudledtråden....

Hexmaster sa...

Jo men visst. Jag blev glad när jag hittade hunden, för visst är Flandres (i franskt original) = Flandern = Flanders. Så den är allt dubbel.

Men att Nixon hette Milhous var ändå huvudbehållningen den här gången.