Visst är det en zeppelinare. Om än inte LZ 129 Hindenburg (vars inredning ger ett avgjort modernare intryck) utan den något mindre (20 passagerare istället för 50-70) LZ 127 Graf Zeppelin.
Priset har jag inte ens funderat över. Tog en titt - i mars 1929 publicerades i Frankfurter Zeitung vad som nog är världens första annonser för transatlantiska resor: en biljett från Friedrichshafen [zeppelin-knutpunkt vid Bodensjön] till Amerikat gick på 2000 dollar, enkel resa.
Efter att ha sonderat penningvärdet något så har jag funnit att man för samma summa lätt kunde få tre nya bilar av enklare sort. Eller 40000 ägg, för att ta en annan jämförelse i högen.
I luften?
SvaraRaderaJapp. Utveckla...
SvaraRaderaRestaurangen i en zeppelinare.
SvaraRaderaDet är ju i alla fall tur att tekniken har utvecklats, så vi slipper sitta och trängas så där numera när vi flyger.
SvaraRaderaRestaurangen på Hindenburg zepellinaren som störtade i New York 1937.
SvaraRaderaVisst är det en zeppelinare. Om än inte LZ 129 Hindenburg (vars inredning ger ett avgjort modernare intryck) utan den något mindre (20 passagerare istället för 50-70) LZ 127 Graf Zeppelin.
SvaraRaderaKurt, är du ironisk? Numera sitter folk betydligt trängre, när dom äter i luften.
SvaraRaderaKanske Kurt är ironisk kanske.
SvaraRaderaOm det är trångt eller inte när man äter, eller maten är dålig eller bra bestäms oftast av vad man är berädd att betala för sin flygbiljett.
SvaraRaderaEn zeppelinarbiljett var ju inte direkt billig.
Priset har jag inte ens funderat över. Tog en titt - i mars 1929 publicerades i Frankfurter Zeitung vad som nog är världens första annonser för transatlantiska resor: en biljett från Friedrichshafen [zeppelin-knutpunkt vid Bodensjön] till Amerikat gick på 2000 dollar, enkel resa.
SvaraRaderaEfter att ha sonderat penningvärdet något så har jag funnit att man för samma summa lätt kunde få tre nya bilar av enklare sort. Eller 40000 ägg, för att ta en annan jämförelse i högen.