tag:blogger.com,1999:blog-37147210.post8782945976278335308..comments2023-12-18T01:10:52.701+01:00Comments on Faktoider: Trygg-Hansa annonserar i MetroHexmasterhttp://www.blogger.com/profile/10349935592161756034noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-37147210.post-39427490761851692942016-09-04T17:02:38.074+02:002016-09-04T17:02:38.074+02:00Idag är det IBM, i både DN och SvD. Ingen markerin...Idag är det IBM, i både DN och SvD. Ingen markering i någondera om att det rör sig om sponsrat innehåll. "IBM" dyker upp i fjärde stycket i DN, femte i Svenskan.<br /><br />Våra två största seriösa dagstidningar refererar för övrigt i dessa medicin- och vetenskapsrelaterade artiklar endast till sekundära källor i Indien och Norge, för en (1) händelse som ska ha utspelat sig i Japan.<br /><br />Om någon är intresserad av innehållet finns det en avsevärt bättre artikel på Asian Scientist från 15/8. Där säger man tex inte att läkarna "gått bet" eller "stod maktlösa", som DN och SvD hävdar, utan endast att datorsystemet letat fram och filtrerat information snabbare än människor kan. Fortfarande reklam, men inte världsfrälsningshype.Swedishsaxhttps://www.blogger.com/profile/16796314002028692227noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37147210.post-52895213566746625732016-06-06T08:56:16.751+02:002016-06-06T08:56:16.751+02:00Skandia gör samma grej i DN idag. Lite mer drama, ...Skandia gör samma grej i DN idag. Lite mer drama, och DN markerar lite tydligare att det rör sig om en annons, men annars samma sak.Swedishsaxhttps://www.blogger.com/profile/16796314002028692227noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37147210.post-70449764174694548812016-05-30T07:31:15.791+02:002016-05-30T07:31:15.791+02:00Ja, det är deras sommarkampanj som går nu. Det sit...Ja, det är deras sommarkampanj som går nu. Det sitter affischer på busshållplatserna också.<br /><br />Och Håkan, min gissning är att den tredje instansen nog var med i originaltexten som den skickades från Trygg-Hansa. Konsumenternas Försäkringsbyrå anges som källa hos Metro, och det gör man normalt inte med dem man själv sökt upp och intervjuat.<br /><br />Om reklamen ser lite mer opartisk ut ökar chanserna att den tas in som artikel, och det finns ju ingenting som säger att det som står på Trygg-Hansas web-sida är detsamma som det som skickas ut till tidningarna.Swedishsaxhttps://www.blogger.com/profile/16796314002028692227noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37147210.post-88816876553877585522016-05-25T09:28:50.742+02:002016-05-25T09:28:50.742+02:00Och som av en händelse dyker Trygg-Hansa upp i dag...Och som av en händelse dyker Trygg-Hansa upp i dagens DN också, i - just det - det fjärde stycket.<br /><br />http://www.dn.se/nyheter/sverige/aldre-man-overskattar-sin-simkunnighet/<br /><br />Lustigt att jag aldrig noterat detta fenomen tidigare.MartinLhttps://www.blogger.com/profile/12862514851885703887noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37147210.post-39193276562519827372016-05-25T08:01:23.431+02:002016-05-25T08:01:23.431+02:00Jag håller nog inte med dig om att denna artikel ä...Jag håller nog inte med dig om att denna artikel är en ren textreklam eftersom det finns en ytterligare källa från Konsumenternas försäkringsbyrå. Dock är det högst troligt att en pressrelease från Trygg-Hansa är skälet till att artikeln blev till, och att huvudbudskapet kommer från Trygg-Hansa, jmfr: <br /><br />http://media.trygghansa.se/var-tredje-smabarnsforalder-vet-inte-vad-deras-barnforsakring-tacker-enkelt-att-fa-battre-koll/<br /><br />Men i Metro-artikeln har åtminstone artikelförfattaren tagit sig tid att kolla med en oberoende instans, och det är väl den ambitionsnivå man dom läsare kan förvänta sig sett till vad man betalat för att få läsa.<br /><br />/HåkanAnonymousnoreply@blogger.com